top of page

תקופות רגישות ותצפית - איך בכלל מתחילים?


העולם המונטסורי נגלה אלי לפני יותר מ4 שנים כאשר חיפשתי כלים להורות שלי, חיפשתי את התשובות לשאלות שילדי שאלו אותו ולא הייתה לי תשובה לתת להם או לעצמי.

לאחר הקורס הראשון שלמדתי במונטסורי ונדבקתי בחיידק, המשכתי לחקור את העולם המונטסורי, ונחשפתי לספר של דר שלומית אביב "מונטסורי והילד במאה ה-21"

אחד הספרים הראשונים בעברית על העולם המונטסורי שקיימים.

אחת הבעיות שניתקלתי בהן במהלך לימודי הייתה שככל שהעמקתי בלימודי מונטסורי הרגשתי שאני יודעת פחות, וגם לא הצלחתי להבין איך אוכל ליישם את כל הכלים האלו אצלי בבית.

העזרים מאד יקרים וקשים להשגה, צריך הרבה מקום וגם חשוב לדעת איך להדגים ולעבוד עם אותם עזרים.

אבל אז הבנתי שהלימודים שלי עוסקים בסביבה החינוכית ושם הדברים עובדים אחרת.

בבית הדגש בעייני מתחיל קודם כל מהנגשת הבית עבור הילד, התאמת הסביבה הפיזית כך שיוכל להיות חלק מהבית, יוכל להסתובב חופשי ולהיות עצמאי.

ואז הגיע הרגע הזה שבו הבנתי שהחוקים המאד ברורים בסביבה החינוכית ורשימת העזרים לא תקפה בבית.

אף אחד לא יכול להגיד לי שאני לא עושה מונטסורי בבית.

כל בית הוא שונה, גיל הילדים שונה וגם הצרכים של כל בית משתנים.

המשכתי לקרוא ולהעמיק בספרים ובקורסים ותמיד עמד בראש מעייני הנעשה בבית.

תמיד חשבתי על איך להתאים את הכלים מהעולם החינוכי לעולם הבית.

גם הספר של שלומית תפס אותי בנקודה שבה קראתי אותו ובראש חשבתי על איך זה יעבוד בסביבה הביתית.